Свет Таме

20/01/2014

Варг Викернес

Изворни текст

Проблем са такозваним блек металом је то што је окружен гомилом лажи, многе од њих чак и немају никаквог смисла. Тако да је тешко да се схвати шта је блек метал био, шта је требало да буде и зашто се претворио у то што јесте. Већина ветерана блек метал сцене је или мртва, игнорантна, непрестано пијана и/или ретардирана, тако да је добијање било какве резумне ингормације од њих, веома тешко.

Блек метал персонификован? Или можда не…

images (4)

Био сам тамо и знам шта се дешавало и зашто се дешавало. Већина од оних који се баве овом темом то схватају, као и то да нисам ни ретардиран нити непрестано пијан, нити мртав (још увек…), тако да ретко прође недеља без да ми, увек исти новинари, студенти, филмаџије или писци, пошаљу мејл и траже ми да учествујем у овом или оном пројекту, везаном за блек метал. Као што можете да схватите, судећи по томе колико ретко причам о овој теми, одбијам њихове понуде. Мука ми је од ове теме и волео бих да нестане. Заувек.

У исто време, ваљда бих требао да причам више о овоме, да бих бацио мало светла на све што се дешавало и одагнао таму која окружује ову тему. Пре него да причам са неком особом која нема појма и која жели само то да се њено име појави на некој књизи или ДВД омоту, која током прављења изврне све још више и изроди гомилу лажи и погрешних интерпретација, говорићу сам о овој теми – и то ћу да урадим на YouTube.

Моје сниматељске вештине су ограничене, као и моје ораторске способности, тако да се потрудите да издржите са мном. Можемо само да претпоставимо (или бар да се надамо), да ћу их, како време одмиче, усавршавати.

Придружите ми се и ступите у Свет Таме, несмотрености и црног хумора. Уживајте…

Транскрипт:

Свет Таме I део, “The Temple of Elemental Evil

Као што сте могли да схватите, Бурзум је настао под јаким утицајем RPG-ова, посебно Rolemastera-а и MERP-а, али исто тако и других игара, као што су GUPRS, RuneQuest, HarnMaster, Call of Cthulu, D&D, AD&D и других.

У исто време, колико знам, од појединаца на тадашњој метал сцени Норвешке, ја сам био једини који је био заинтересован за ту врсту игара. Заправо, други нису ни разумели о чему се ту ради и називали су их “Варговим играма моћи”, због тога што су имали ту идеју да је сврха ових игара стицање моћи.

RPG-ови су за мене били инструменти за стварање позадине Бурзума, концепта, темеља на коме сам изградио све текстове песама – наравно били су и инструмент за моје обликовање и обликовање мог погледа на свет. Одрастао сам са њима, провео сам већину својих адолесцентских година играјући RPG-ове, измишљајући пустоловине, читајући модуле пустоловина, књиге правила, као и различите књиге чудовишта и бестариуме. Стварање музике је дошло после тога и током многих година ми је било мање важно.

Тако да…

Бурзум је створен као покушај да се магија, у коју су веровали наши преци, учини стварном. То је била нека врста чаробњачког огледа. Свака песма је била чин – сваки албум гримориј. Сврха је била да онај који слуша албум падне у сан и да у сну уђе у свет фантазије, свет снова.

Оглед се није завршавао овде; схватио сам да ако много појединаца да део сопствене духовне енергије овим сновима, они ће можда постати стварни и добити сопствени живот.

Ово можда звучи далеко и невероватно, али размислите. Када наиђете на нешто што емотивно утиче на вас, то вас и стварно промени изнутра. Постанете другачији. Можда бољи. Зашто онда не бисте постали другачији када вас музика емотивно дирне и можда распламса или поново распламса неки стари ентитет у вашем бићу? Можда древна европска схватања? Можда древне Богове – у вама!

Тако да сам мислио да је стварање музике на овај начин и постављање свега овога за темеље Бурзума, одлична ствар.

Сада, да би направили нешто ново, прво морате да уништите старо. Тако да је Бурзум иницијално створио прилично деструктиван свет таме, свет који ће прогутати и остале на сцени, преко Еуронимуса, најутицајније личности на сцени у то време. Потпао је под чаролију Бурзума и тама се раширила…

И променило се. И преко Еуронимуса променило је целу сцену. Заувек.

Превео са енглеског Александар Маслар

5 thoughts on “Свет Таме

  1. Pingback: World of Darkness | Thulean Perspective

  2. Pingback: Свет Таме II | The Call of Thule

  3. Pingback: Un monde de ténèbres | Thulean Perspective Français

Leave a Reply

